Thursday 9 May 2019

Ah cerita hiking lagi, pokok apa ini?

0 comments
-Gambar hak cipta Hiking Hutan-
😷🤬😡🤯😬
Hari ni aku masuk hutan selama masa Dua Jam dan Tiga Puluh Minit.

Sambil nengok segala macam tumbuhan daripada besar kelingking hingga sebesar 10 pemeluk manusia.

Pokok yang aku jumpa ini tumbuh tidak jauh dengan kawasan air mengalir( Sungai), bagi aku ini sebahagian pokok unik.

 Ini kali pertama dalam hidup  aku melihat pokok ini.Pada awalnya aku nak gali dan bawa pulang untuk dijadikan pokok hiasan. Tapi pokok yang disangka keras seperti pokok kayu lain, rupanya lembut. Aku ketuk batagnya beberapa kali, bunyi macam ada lubang ditengah batang(seperti buluh).

Oleh kerana pokok itu tidak sekuat pokok betik, makanya tak jadilah aku gali,, kalau terus juga gali aku percaya pokok itu akan patah dengan mudah seterusnya jahanam begitu sahaja.

Tunggu video pokok itu..






No comments:

Post a Comment